7 April 2012

Se-purnama

salam. hmph..pejam celik pejam celik da se-purnama kot aku berbakti curahkan ilmu kat anak2 didik kat skolah baru ni..bila da tuka skolah nih mmg kne belajar utk biasakan diri dgn environment kat sini..bak kate org "lain padang lain belalang" ye laa..dlu aku ajar ank melayu skrg aku ajar ank cine.. mmg pendekatan berlainan sgt..n skrg aku masih dlm proses pembelajaran utk menyesuaikan diri kat sini..so far ckgu2 kat sini ok lah..mmg rase 1 malaysia..sume kaum ramai..x kirela ckg cine ke..ckg melayu ke..ckg india ke..so far, mmg dorg friendly..xde laa nmpk kekauman..cume kt skolah baru ni aku agak bz ngn mengajar opsyen aku..dlu kat skolah lme aku pgg satu kelas je..tu pon x ramai..tp kat sini aku pegang 4kelas..form4 n form5..i'm the only one ckg fizik kt situ.. haru beb!! rse berat sgt2 pikul amanah nih..hope aku dpt curahkn ilmu yg aku ade sebaik mungkin..insyaAllah..

tp kdg2 tu bile aku ngajar bdk2 ni mesti aku teringt kat ank2 didik aku kat perpatih dlu.. mmg aku rindu ngn dorg..rindu saat2 mengajar dorg dlu..especially bdk2 kelas 1 Munawir (suke sgt msuk kelas ni sbb dorg ni comel sgt3 dan masih kebdk2an lg..ehehe), kelas 3 Munawir (wlpn nakal tp dorg ni rajin tlg ckg wat keje amal..ehehe) ngn kelas 4 Melewar (mule2 masuk mcm ckp ngn dinding tp bile da lame2 havoc mcm pasar).. teringt saat2 perpisahan dlu..mmg sayu sgt3.. wlpn aku slalu marah dorg dlm kelas tp aku nak dorg tau yang aku sayang kan dorg..sbb tu aku slalu tegur dorg..aku nk dorg berjaya mcm bdk2 laen..aku tau dorg mampu berjaya same mcm org laen..

cume satu je yg aku terkilan sgt3.. aku terkilan bile aku xde dgn student2 aku thn lps time result SPM 2011 kuar aritu..da laa time dorg amik paper fizik aritu aku kne pegi kursus..mmg aku xde rezeki nk bg moral support kt student2 aku tu..tp alhamdulillah..ape yg aku target utk dorg tercapai..n i hope dorg berpuas ati dgn keputusn tersebut..utk yg x cpai target jgn sedih2 ok..kegagalan arini tak bermakna kte gagal selamenye..klau x gagal mcmne nk berjaya kan?klau bdk bru blj jalan pon mesti jatuh dlu kan? yg penting bangun semula (huhu..nasihat kat diri sendiri jgk!) ehehe.. pape pon, i'm proud of u..ok laa.. buat warga perpatih..sy kat sini mmg merindui kamu semua terutamanya geng3 huhahuha den..ahaha..kt sini aku x le nk huha huha lg dah..xde mase n xde geng lg utk itu semua.. moga berjumpe lagi klau ade jodoh insyaAllah..aminnn..

[kenangan] ahahaa.da lame kot aku x pakai baju+kasut cenggini kat sekolah.


No comments:

Post a Comment