6 February 2013

Meggi Kari Umm!!!

Hi..hi..hi...!! Entry aku kali nie aku nk share satu resepi ringkas utk org2 yg xde mase nk masak macam aku ni..hahaa... Alasan je kann..bkn xde mase tp lebih kepada malas..(pengakuan ikhlas) resepi ni sesuai utk semuaaa peringkat umur..senang, ringkas dan sedap!! Iaitu Meggi Kari Umm!!! Knp ade umm!!?? sbb aku yg buat..hakhakhak..now, here we go....

Bahan :
Sepeket meggi kari
Fish ball/ayam/udang
2 ulas bwang putih
Beberape hiris bawang merah
Carrot
Kacang buncis/kobis (ikut suke korg)
Minyak
Telur (klau korg suke)

Cara-caranya :
1. Panaskan minyak dan tumiskan bwang putih n merah hingga naik bau..
2. Pastu masukkn fish ball/ayam/udang goreng smp kekuningan.
3. Masukkn carrot n syur mayur..pastu tambah secawan setgh air..biarkan smp mendidih.
4. Then, masukkan meggi kari ngn perencahnyer skali..
5. Tggu smp msak..pastu taraaa..siapp!!
6. Boleh dimakan n dihidang..yummmeyhh!!~~

Amacam resepi aku?gempak kan?kahkahkah..dahh..x payah nk kutuk aku..janji kenyang..hehe..sje kire ok laa kan drp megi semata je mcm bdk2 u ngn asrama tu buat..huhu..nahh..ni aku attach meggi yg umm!! tu..tgk pon nk nmpk sodapp..hahaha.. daaa..!!~~ ^^


 

Nota kaki : jgn amalkan selalu sbb mee segera ni x baik sgt utk kesihatan.huhu.

No comments:

Post a Comment