17 October 2014

Resepi Spaghetti Yummeyh!

Hi there! Serius, tahun ni aku xde masa langsung nak apdet blog aku ni. malas pon ye jgk. haha. huhu. tp x pe lah. yang lepas jgn dikenang. hehe. So, entri aku kali ni aku nak share resepi yg aku slalu buat. (kang nak ckp terer buat nmpk mcm over plk kan?) haha. Resepi Spagheti Yummeyh!! klau western food ni mmg aku ade sedikit rajin buat. tp klau yg lain2 tu mmg surrender. mak hamba lebih pakar. haha. Jom try resepi ni..kompem jadi punye lahh..






Bahan:
1 paket / 400g daging cincang (aku gune brand ramly)
1 paket spaghetti (tp aku suka mee angel hair sbb mee eh lebih halus)
2 tin sos tomato prego cendawan
1 tin cendawan butang (potong kecil)
1 labu bawang besar dipotong dadu
*mix herb / oregano powder

Cara:
  1. Rebuskan mee spagheti dengan sedikit garam dan minyak. Toskan dan letak tepi. 
  2. Kemudian, rebus daging cincang sehingga masak n then toskan. (air rebusan tu jangan buang)
  3. Tumiskan bawang besar. kemudian, masukkan daging yang dah direbus tu tadi n kacau hingga sekata.
  4. Masukkan sos tomato dan satu tin air rebusan daging tadi. 
  5. Kemudian masukkan cendawan butang dan klau nk rasa lebih ummmm!! boleh masukkan mix herb dan oregano. Kacau sehingga masak dan pekat.
  6. So, skrg boleh dihidangkan dan makan bersama mee spaghetti td. siap!!

Selamat mencuba!! ^_^

No comments:

Post a Comment